Εφημέριοι

1. Μανωλέας Τιμόθεος* (Α’)
2. Γούλας Σταύρος (Α’)
3. Σιάτος Νικόλαος (Α’)
4. Ρήγας Αθανάσιος (Α’)
5. Ζημπούνης Αθανάσιος (Α’)
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


Ο Ιερός Ναός Προφήτου Ηλιού, βρίσκεται στους πρόποδες του Υμηττού, πλησίον του κέντρου ερευνών "Δημόκριτος", στην οδό Προφήτου Ηλιού αριθμός 17 στο Δήμο της Αγίας Παρασκευής. Προϋπήρχε Ναϊδριο στη θέση κτήματος Τσακού, τα έτη 1946 – 1950. Ο πρώτος Ναός ιδρύθηκε το 1935 από τον κ. Γεώργιο Α. Κατερνιά. Ο Ιερός Ναός θεμελιώθηκε στις 3 Αυγούστου του 1958,  αδεία και ευλογία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Θεοκλήτου υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Αργυροκάστρου κ.κ. Παντελεήμονος.


Εφημέριοι

1. Βενετσιάνος Συμεών (Α’)
2. Κονταρίνης Ευγένιος (Α΄)
3. Καλογερόπουλος Ιωάννης (Α’)
4. Στούμπος Κωνσταντίνος (Α’)
5. Βικτωράτος Συνέσιος (Α΄)

Βρείτε μας στο χάρτη


Ο παλαιός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού ανεγνωρίσθη ως κανονική ενορία του συνοικισμού Χολαργού της τότε κοινότητος Χαλανδρίου, με προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, στις 13 Δεκεμβρίου του 1930 (υπ΄ αρ. 6), επί προέδρου δημοκρατίας Αλεξάνδρου Ζαΐμη και υπουργού Παιδείας Γεωργίου Παπανδρέου.
Ο θεμέλιος λίθος του νέου Ιερού Ναού Παναγίας Φανερωμένης Χολαργού τέθηκε στις 30 Οκτωβρίου του 1954. Στις 28 Νοεμβρίου 1971 τελέσθηκαν τα εγκαίνια του νέου Ναού, προεξάρχοντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Αχελώου κ. Ευθυμίου και με τη συμμετοχή των Ιερέων του Ναού αλλά και Ιερέων από γειτονικές ενορίες. Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ιερά τελετή και συμμετείχε στα εγκαίνια του νέου μεγαλοπρεπούς Ιερού Ναού.


Εφημέριοι

1. Ζώκαρης Κλήμης (Α’)
2. Αργυράτος Γεώργιος (Α’)
3. Καναβός Πέτρος (Α’)
4. Πιλέρι Μπρούνο Ιωάννης
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


Η Εκκλησία αρχικά είχε την έννοια της συνέλευσης. Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η Εκκλησία του δήμου, αντίστοιχη με την σπαρτιατική Απέλλα, όπου οι πολίτες, οι κάτοικοι της πόλης που είχαν πολιτικά δικαιώματα, συγκεντρώνονταν και έκαναν συνέλευση για να πάρουν αποφάσεις για την πόλη. Επίσης, στην αρχαιότητα ο όρος εκκλησία περιέγραφε την συνάθροιση του συνόλου του στρατού για να γίνει κάποια ανακοίνωση ή σύσκεψη. Στη συνέχεια με τον όρο εκκλησία περιγράφεται το σύνολο των χριστιανών.

Στα νεότερα χρόνια, ο όρος εκκλησία περιγράφει επίσης την αυτοκέφαλη εκκλησιαστική εξουσία που μπορεί να υπάρχει σε μία χώρα, βλέπε για παράδειγμα Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά και τον χριστιανικό ναό. Ακόμη, με τον όρο εκκλησία περιγράφεται η εκκλησιαστική ακολουθία που τελείται σε ένα ναό.


Εφημέριοι

1. Κατερίνας Διονύσιος (Α’)
2. Σαρρής Κωνσταντίνος (Α’)
3. Χατζηθανάσης Ιωάννης (Α’)
4. Φωτόπουλος Ιωάννης (Α’)
5. Τρικαλιώτης Σταύρος (Α’)
6. Κουνάλης Κωνσταντίνος (Α’)
7. Λαγουρός Αθανάσιος (Α’)
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


Η Εκκλησία αρχικά είχε την έννοια της συνέλευσης. Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η Εκκλησία του δήμου, αντίστοιχη με την σπαρτιατική Απέλλα, όπου οι πολίτες, οι κάτοικοι της πόλης που είχαν πολιτικά δικαιώματα, συγκεντρώνονταν και έκαναν συνέλευση για να πάρουν αποφάσεις για την πόλη. Επίσης, στην αρχαιότητα ο όρος εκκλησία περιέγραφε την συνάθροιση του συνόλου του στρατού για να γίνει κάποια ανακοίνωση ή σύσκεψη. Στη συνέχεια με τον όρο εκκλησία περιγράφεται το σύνολο των χριστιανών.

Στα νεότερα χρόνια, ο όρος εκκλησία περιγράφει επίσης την αυτοκέφαλη εκκλησιαστική εξουσία που μπορεί να υπάρχει σε μία χώρα, βλέπε για παράδειγμα Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά και τον χριστιανικό ναό. Ακόμη, με τον όρο εκκλησία περιγράφεται η εκκλησιαστική ακολουθία που τελείται σε ένα ναό.


Εφημέριοι

1. Γκίκας Σωτήριος (Α’)
2. Μάσσιας Αναστάσιος (Α’)
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


 Η Εκκλησία αρχικά είχε την έννοια της συνέλευσης. Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η Εκκλησία του δήμου, αντίστοιχη με την σπαρτιατική Απέλλα, όπου οι πολίτες, οι κάτοικοι της πόλης που είχαν πολιτικά δικαιώματα, συγκεντρώνονταν και έκαναν συνέλευση για να πάρουν αποφάσεις για την πόλη. Επίσης, στην αρχαιότητα ο όρος εκκλησία περιέγραφε την συνάθροιση του συνόλου του στρατού για να γίνει κάποια ανακοίνωση ή σύσκεψη. Στη συνέχεια με τον όρο εκκλησία περιγράφεται το σύνολο των χριστιανών.

Στα νεότερα χρόνια, ο όρος εκκλησία περιγράφει επίσης την αυτοκέφαλη εκκλησιαστική εξουσία που μπορεί να υπάρχει σε μία χώρα, βλέπε για παράδειγμα Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά και τον χριστιανικό ναό. Ακόμη, με τον όρο εκκλησία περιγράφεται η εκκλησιαστική ακολουθία που τελείται σε ένα ναό.


 

Εφημέριοι

1. Καλοπαναγιώτης Συμεών (Α’)
2. Μπαρμπέρης Χρυσόστομος* (Γ’)
3. Κοκολάκης Βασίλειος (Α’)
4. Λάμπρου Χαράλαμπος (Β’)
5. Μαρκουλής Βαρνάβας (Α΄)
6. Ιωακειμίδης Ιωακείμ* (Α’)
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


Η Εκκλησία αρχικά είχε την έννοια της συνέλευσης. Στην Αρχαία Αθήνα υπήρχε η Εκκλησία του δήμου, αντίστοιχη με την σπαρτιατική Απέλλα, όπου οι πολίτες, οι κάτοικοι της πόλης που είχαν πολιτικά δικαιώματα, συγκεντρώνονταν και έκαναν συνέλευση για να πάρουν αποφάσεις για την πόλη. Επίσης, στην αρχαιότητα ο όρος εκκλησία περιέγραφε την συνάθροιση του συνόλου του στρατού για να γίνει κάποια ανακοίνωση ή σύσκεψη. Στη συνέχεια με τον όρο εκκλησία περιγράφεται το σύνολο των χριστιανών.


Εφημέριοι

1. Δελλής Πορφύριος (Α')
2. Κονάνος Ανδρέας (A')
3. Κουζέλης Σωκράτης (Β')
(* αποσπασμένος σε άλλη Ενορία του εσωτερικού ή του εξωτερικού)

Βρείτε μας στο χάρτη


Ιστορικά στοιχεία

Ο χώρος ανοικοδομήσεως ήταν του Χρήστου Μπάτα. Στον χώρο αυτό, στον οποίο υπήρχε ένας βραχώδης λοφίσκος, ο Χρήστος Μπάτας αποφάσισε να κατασκευάσει ένα παρεκκλήσιο δίκην παράγκας το 1970, κι άρχισε να λειτουργεί για τα γύρω σπίτια με λειτουργούς εναλλάξ τον π. Αντώνιο Αλεβιζόπουλο, τον π. Κωνσταντίνο Σαρρή και τον π. Χαράλαμπο Σιώτη. Το 1975 διορίστηκε εφημέριος ο πατήρ Ιάκωβος Λάμπρου, ο οποίος το 1980 έθεσε θεμέλιο λίθο και κατασκευάστηκε η πρώτη χρηστή εκκλησία, η οποία απετέλεσε το μεσαίο τμήμα τού υπογείου τού Αγίου Ανδρέου.